|
Rukovanje adutskim asom - 2. deo Serija Profesor i Učenik - August Boehm (Bulletin ACBL) (prevod Jugoslav Dujić) <<Prethodna - Rukovanje adutskim asom 1. deo >>Sledeća - Velika mašina koja nije mogla Učenik: Dopao mi se naš poslednji čas o tome kako adutski as predstavlja kontrolu nad deljenjem. Može li još neki primer? Profesor: Sedite na West, molim. North (sto)
West (Vi)
South je
otvorio 1 U drugom štihu, igra se mali herc sa stola, 8 od partnera, dama od izvođača. Nastavite. Učenik: Da vidimo šta znamo o izvođačevoj ruci.
Partnerova Profesor: Dobro pitanje. Nemojte automatski pretpostaviti da je izvođač pogrešio. Učenik: Rekao bih da ima šest aduta i da se nada da su podeljeni 2-2. Profesor: Ili ima pet aduta i nada se da će odigrati tačno dva kruga. To bi sprečilo vašeg partnera da nadseče treći krug pika. Možete li da sprečite taj plan? Učenik: Ako uzmem svog asa, izvođač kontroliše situaciju. Kada ponovo uđe u štih, igraće još jedan krug aduta i odseći pik. Propustiću svog adutskog asa, iako mi, iskreno, nije najjasnije zašto. Profesor: Ovo je potpuna podela:
Propuštanje je korektna igra, jer ako izvođač pokuša da igra još jedan krug aduta, možete da uzmete i igrate i treći krug. Ako izvođač odluči da ne adutira više, partner može da nadseče sedmicu sa stola kada se bude igrao treći pik. Učenik: Koji je princip? Profesor: Zadržavajući svog adutskog asa, zadržavate kontrolu i možete da diktirate tempo kojim se adutira. Dozvolite mi još jednu ilustraciju. Ovoga puta, Vi ste East. North (sto)
East (Vi)
Van zone, South
otvara 3 Učenik: Izvođačeva distribucija sastoji se od tri herca, pretpostavimo, sedam pikova i tri minorske karte. Ne vidim mnogo nade za moju belu karo. Trefovi sa stola će obezbediti odbacivanja. Možda partner ima sliku u piku. Profesor: Sa današnjim baražima, to je moguće. Učenik: U svakom slučaju, ne mogu mnogo da uradim. Skinuću herca, izaći iz ruke i pomoliti se. Profesor: Razmislite o ulozi svog adutskog asa. Učenik: Mogu da odigram asa i još jedan adut da izadutiram sto i sprečim herc seču. Profesor: Ali, ako izvođač ima sedmu belu u adutu, uzeće šest adutskih i četiri minorska štiha. Učenik: Pretpostavimo da odmah vratim karo kralja. Profesor: Ako izvođaču i treba jedno ili dva odbacivanja karona, uzeće ih, jer će naš partner odgovarati na visoke trefove. Pogledajmo puno deljenje:
Jedina uspešna odbrana je igranje malog pika ispod asa u drugom štihu. Učenik: Ako izvođač igra još jedan krug aduta, uzeću
i skinuti treći herc. Ako igra još jedan herc, slično, izadutiraću
sto sa
Profesor: Sve je to moguće zadržavanjem adutskog asa. To omogućava Vašoj strani da uzme štih kada je to potrebno, a time i inicijativu. Najčistiji primer tajminga.
|