Home

iliti prva strana

O Klubu

istorijat NSBK

Turniri

rezultati turnira, rejting

Download

programi, knjige, kursevi...

Dokumenti

članci, pravilnici, imenik...

Linkovi

zanimljivi bridge sajtovi

E-mail

kontaktirajte nas

Rukovanje adutskim asom - 2. deo

Serija Profesor i Učenik - August Boehm (Bulletin ACBL) (prevod Jugoslav Dujić)

<<Prethodna - Rukovanje adutskim asom 1. deo

>>Sledeća - Velika mašina koja nije mogla


 Učenik: Dopao mi se naš poslednji čas o tome kako adutski as predstavlja kontrolu nad deljenjem. Može li još neki primer?

Profesor: Sedite na West, molim.

North (sto)

  Q5

  753

  A654

  J765

West (Vi)

  J10873

  A62

  KJ10

  Q3

South je otvorio 1, overkolirali ste 1, North je dao prostu podršku, a South skočio u 4. Atakujete J, dama sa stola odnosi štih, a partner igra 9.

U drugom štihu, igra se mali herc sa stola, 8 od partnera, dama od izvođača. Nastavite.

Učenik: Da vidimo šta znamo o izvođačevoj ruci. Partnerova 9 verovatno pokazuje dubl, što izvođaču ostavlja AKxx. Ako ne može da odbaci četvrtog pika na nešto od stola, pokušaće da ga poseče na stolu. Ali, zašto igra aduta?

Profesor: Dobro pitanje. Nemojte automatski pretpostaviti da je izvođač pogrešio.

Učenik: Rekao bih da ima šest aduta i da se nada da su podeljeni 2-2.

Profesor: Ili ima pet aduta i nada se da će odigrati tačno dva kruga. To bi sprečilo vašeg partnera da nadseče treći krug pika. Možete li da sprečite taj plan?

Učenik: Ako uzmem svog asa, izvođač kontroliše situaciju. Kada ponovo uđe u štih, igraće još jedan krug aduta i odseći pik. Propustiću svog adutskog asa, iako mi, iskreno, nije najjasnije zašto.

Profesor: Ovo je potpuna podela:

  North (sto)  
    Q5  
    753  
West (Vi)   A654 East (partner)
  J10873   J765   94
  A62     98
  KJ10 South   Q973
  Q3   AK62   K10984
    KQJ104  
    82  
    A2  

Propuštanje je korektna igra, jer ako izvođač pokuša da igra još jedan krug aduta, možete da uzmete i igrate i treći krug. Ako izvođač odluči da ne adutira više, partner može da nadseče sedmicu sa stola kada se bude igrao treći pik.

Učenik: Koji je princip?

Profesor: Zadržavajući svog adutskog asa, zadržavate kontrolu i možete da diktirate tempo kojim se adutira.

 Dozvolite mi još jednu ilustraciju. Ovoga puta, Vi ste East.

North (sto)

  J3

  K10

  A742

  AKQ97

East (Vi)

  A2

  AQJ3

  KQ9

  J1042

Van zone, South otvara 3 i North podiže u 4, što Vi kontrirate. Partner atakuje 2 (četvrta odozgo), i Vi uzimate kralja sa stola. Planirajte odbranu.

Učenik: Izvođačeva distribucija sastoji se od tri herca, pretpostavimo, sedam pikova i tri minorske karte. Ne vidim mnogo nade za moju belu karo. Trefovi sa stola će obezbediti odbacivanja. Možda partner ima sliku u piku.

Profesor: Sa današnjim baražima, to je moguće.

Učenik: U svakom slučaju, ne mogu mnogo da uradim. Skinuću herca, izaći iz ruke i pomoliti se.

Profesor: Razmislite o ulozi svog adutskog asa.

Učenik: Mogu da odigram asa i još jedan adut da izadutiram sto i sprečim herc seču.

Profesor: Ali, ako izvođač ima sedmu belu u adutu, uzeće šest adutskih i četiri minorska štiha.

Učenik: Pretpostavimo da odmah vratim karo kralja.

Profesor: Ako izvođaču i treba jedno ili dva odbacivanja karona, uzeće ih, jer će naš partner odgovarati na visoke trefove. Pogledajmo puno deljenje:

  North (sto)  
    J3  
    K10  
West(partner)   A742 East (Vi)
76   AKQ97   A2
  9652     AQJ3
  108653 South   KQ9
  83   KQ109854   J1042
    874  
    J  
    65  

Jedina uspešna odbrana je igranje malog pika ispod asa u drugom štihu.

Učenik: Ako izvođač igra još jedan krug aduta, uzeću i skinuti treći herc. Ako igra još jedan herc, slično, izadutiraću sto sa A i skinuti herc. Ako izvođač pokuša da se brzo odbaci na trefove, partner ima još jedan adut da se pobrine za treći krug.

Profesor: Sve je to moguće zadržavanjem adutskog asa. To omogućava Vašoj strani da uzme štih kada je to potrebno, a time i inicijativu. Najčistiji primer tajminga.